آمپول نوروبیون در بدنسازی چه تاثیراتی دارد؟

نوشته شده توسط اکبر اکبری : کارشناس حرفه ای تغذیه ورزشی و فیتنس.

✅ آمپول نوروبیون در بدنسازی چه تاثیراتی دارد؟

neurobion

آمپول نوروبیون دارای ویتامین ب کمپلکس مانند ویتامین های B12، B6 و B1 است. موارد استفاده آن معمولاً برای دردهای عصبی و همچنین استفاده ی ورزشکاران است. ورزشکاران از این دارو برای تقویت وکاهش درد استفاده می کنند
ویتامین B تاثیر بسیار خوبی روی سیستم عصبی از خود به جای می گذارد و نقش بسیار مهمی در ترمیم و بازسازی اعصاب ما دارد به خاطر این نقش ویژه ای که ویتامین B روی سیستم عصبی دارد از این آمپول برای بیماری های عصبی استفاده می شود زیرا ماده ی تشکیل دهنده ی آن ویتامین B است. کاهش درد مخصوصاً در قسمت کمر، افزایش سرعت انتقال پیام های عصبی و همچنین کمک به بازسازی اعصاب از پیامدهای این دارو است.

همچنین افرادی که دچار دیابت و یا اعتیاد به الکل شده اند. این دارو می تواند روی سیستم عصبی شان تاثیرات ویژه ای بگذارد. کمبود ویتامین B می تواند در بدن اختلالات بسیار زیادی ایجاد کند و آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

همچنین افراد مسن و خصوصاً بالای 50سال سن دیگر در بدن خود توانایی جذب ویتامین B را از دست می دهند یعنی حتی اگر به مقدار کافی این ویتامین به بدنشان برسد باز هم متاسفانه توانایی جذبش را نخواهند داشت. آمپول نوروبیون می تواند به این افراد نیز کمک چشمگیری کند.

همچنین برای افرادی که کم خونی و یا ضعف شدید دارند و یا در دوران نقاهت پس از عمل جراحی به سر می برند و بدن شان به شدت ضعیف شده است این آمپول تجویز می شود تا مقداری نیروی قبلی خود را به دست آورند.

آمپول نوروبیون از ترکیب B1، B6و B12 ساخته شده است .

ویتامین B1 یا تیامین باعث فعال شدن غده ی ادرنال می شود و همچنین روی سیستم عصبی و متابولیزم مواد غذایی مورد نیاز تاثیرگذار است. ویتامین B1 به کنترل اشتها کمک زیادی کرده و باعث بالا رفتن کیفیت در هضم مواد غذایی و جذب مواد غذایی خواهد شد. همچنین در تبدیل قند به انرژی که برای استفاده سلول ها باید دردسترس باشد نقش دارد و می توان گفت برای فعالیت سلول های بدن لازم و ضروری است.

ویتامین B6 از دیگر ویتامین های جا گرفته در این دارو است. این ویتامین نیز مانند B1 در متابولیزم تاثیرگذار است و همچنین برای تولید انتقال دهنده های عصبی که یکی از ابزارهای ارتباطی سلول مغز و رشته های عصبی می باشد مفید است. از ویژگی های دیگر ویتامین B6 می توان تقویت سیستم ایمنی بدن را ذکر کرد.

ویتامین B12 باعث افزایش تولید RNA و DNA می شوند و این ویتامین برای ثبت اطلاعات ژنتیک و رشد سلول های مورد نیاز ضروری است. برای استفاده از این دارو باید مدت زمان و تعداد استفاده ی این آمپول را در نظر بگیریم در صورت کمبود ویتامین B یک روز درمیان یک عدد تا زمانی که 3تا 6عدد از آن مصرف شود و بعد از آن 6ماه استفاده نمی کنیم و بعد فقط ماهی یکبار به جز افرادی که گیاه خوار هستند و یا سن بالایی دارند و در حال انجام فعالیت ورزشی با شدت بالا هستند بقیه بهتر است از دستور بالا پیروی کنند و یا با نظر پزشک باشد .

استفاده ی بیش از اندازه از این آمپول می تواند صدماتی وارد کنند. ویتامین B جزو ویتامین محلول در آب است و استفاده ی آن صدمات زیادی وارد نمی کند اما باز هم نباید این موضوع باعث شود که ما از این آمپول استفاده بی رویه کنیم. تغییر رنگ ادرار می تواند نشانه دفع این دارو باشد اما از عوارض آن می توان به خارش پوست و حساسیت های پوستی اشاره کرد و استفاده ی آن برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا و مشکلات کبدی و کلیوی هستند توصیه نمی شود.

از دیگر ویژگی های این دارو می توان به جلوگیری از ریزش مو اشاره کرد.

این آمپول حتماً باید توسط پزشک زده شود و اصلاً توصیه نمی شود که فردی که اطلاعات لازم را ندارد آن را تزریق کند و نکته دیگر این است که این آمپول باید حتماً به صورت داخل عضلانی و عمیق تزریق شود و استفاده ی همزمان از ویتامین B6 همراه با لوودوپا امکان ایجاد اختلالات دارویی را دارد و توصیه نمی شود. در صورت استفاده این دو با هم موجب می شود اثرات ضد پارکینسون لوودوپا از بین رود.

اکبراکبری : کارشناس حرفه ای تغذیه ورزشی

خدمات ما

Chart

  • 01 برنامه بدنسازی
  • 02 برنامه تغذیه ورزشی
  • 03 برنامه ورزش درمانی
  • 04 برنامه تناسب اندام
  • 05 برنامه مکمل

ارتباط با ما